Nieruchomości szkolenia

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA, Mosty, nie mury w życiu prywatnym i biznesie

Komunikujemy się zawsze i wszędzie. Mówiąc i nie wydając dźwięków, wyglądając w określony sposób oraz nie pokazując się wcale. W każdej sekundzie naszego istnienia wysyłamy, często nieświadomie sygnały, które następnie interpretuje nasze otoczenie. Skoro więc nie możemy od komunikacji uciec - zróbmy z niej skuteczne narzędzie realizacji naszych celów!

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom merytoryki z zakresu:

  • Istoty procesu komunikacji
  • Likwidowaniu lub niwelowaniu barier komunikacyjnych
  • Skutecznej komunikacji, czyli budowania trwałych mostów porozumienia
  • Rozpoznawania preferowanych stylów komunikowania się i praktycznej umiejętności dopasowania się do rozmówców
  • Zasad skutecznego przekazywania informacji oraz udzielania informacji zwrotnej.
  • Zabezpieczenia efektywności procesu komunikacji przez konkretne narzędzia wzmacniania przekazu oraz metody jej formalizacji.
formularz (doc)

1. NATURA KOMUNIKACJI

  • Proces komunikacji
  • Istota komunikacji skutecznej
  • Rodzaje komunikacji

2. PRZESZKODY W KOMUNIKACJI „Mury”

  • Bariery w komunikacji budowane przez nas i przez innych – czyli co nam przeszkadza skutecznie porozumiewać się.
  • Różnice w postrzeganiu i nazywaniu rzeczywistości jako przeszkoda w komunikacji.
  • Słowa – symbole różnych treści.
  • Autobiografia ( ocenianie, interpretowanie faktów i sytuacji odwołując się wyłącznie do swojego punktu widzenia i swoich doświadczeń)

3. SKUTECZNA KOMUNIKACJA „ Jak budować mosty?”

  • Pokonywanie barier w komunikacji – jak stać się dobrym słuchaczem.
  • Siedem sposobów dobrego słuchania
  • Narzędzia skutecznego słuchania(parafraza, odzwierciedlenie, klaryfikacja, prowadzenie

4. STYLE KOMUNIKOWANIA

  • Ogólna charakterystyka profili.
  • Test autodiagnostyczny.
  • Budowa wypowiedzi dla odbiorców o przeciwnych preferencjach.

5. TYPOWE PROBLEMY ZWIĄZANE Z PRZEKAZYWANIEM INFORMACJI

6. ETAPY SKUTECZNEGO PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

  • Wyjaśnianie
  • Demonstrowanie
  • Wykonanie po śladzie
  • Korekta

 

7. FEEDBACK czyli INFORMACJA ZWROTNA.

  • Czym jest.
  • Zasady udzielania.

8. ZABEZPIECZENIE EFEKTYWNOŚCI KOMUNIKACJI

  • Wzmacnianie przekazu poprzez tabele, wykresy, grafikę oraz jego formalizowanie.

 

Aleksandra Połcik, absolwentka Politechniki Warszawskiej, Wydział Geodezji i Kartografii, Doktorantka na rodzimym wydziale. Trener w sztuce NLP certyfikat wydany przez Ph.D. Christina Hall NLP Meta Master Trainer; The Society of Neuro-Linguistic Programming California. Ośmioletnie doświadczenie w prowadzeniu warsztatów rozwojowych. Działalność zawodowa przede wszystkim obejmuje edukację i rozwój sił sprzedaży. Od 5 lat pracuje w segmencie rynku nieruchomości i inwestycji.