Nieruchomości szkolenia

Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT


                   Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi – współpraca z właścicielem nieruchomości i najemcami.

Czy wiesz...

  • Jak skutecznie budować relacje z najemcami, właścicielem nieruchomości i podwykonawcami?
  • Jak budować strategię najmu?
  • Jak zarządzać budżetem marketingowym?
  • Jak zarządzać wieloma umowami najmu, mediami oraz finansowaniem?

Korzyści ze szkolenia:

  • Podczas szkolenia poznacie Państwo specyfikę zarzadzania nieruchomościami komercyjnymi, trenerzy – praktycy przedstawią ją krok po kroku.
  • Uczestnicy dowidza się jak planować wynajm przestrzeni, jak badać trendy rynkowe i oczekiwania potencjalnych najemców;
  • Na kursie omówiony zostanie marketing wynajmowanych powierzchni, czyli określenie strategii wynajmu i doboru najemców;
  • Zapoznamy Państwa z administrowaniem nieruchomością, czyli zarządzaniem jej finansami, utrzymywaniem odpowiednich relacji z najemcami, utrzymaniem technicznym nieruchomości w tym selekcji i kontroli wszystkich usługodawców;
  • Pokażemy w jaki sposób maksymalizować wartość nieruchomości poprzez inwestycje, restrukturyzację finansowania, zmianę strategii rynkowej, organizację sprzedaży.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze specyfiką pracy w nieruchomościach komercyjnych, szczegółowa analiza problematyki dotyczącej komercji, a przede wszystkim wskazanie rozwiązań, które pozwalają uniknąć pułapek w zarządzaniu nieruchomościami komercyjnymi. Przedstawione zostaną najnowsze tendencje w zarządzaniu różnymi typami nieruchomościami komercyjnymi (biurowymi, handlowymi, usługowymi, magazynowymi).

Odbiorcy szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do zarządców nieruchomości komercyjnych, właścicieli i kierowników obiektów handlowych, właścicieli nieruchomości komercyjnych, osób odpowiedzialnych za kontrolę i utrzymanie obiektów magazynowych i przemysłowych,

Kurs realizowany jest w systemie stacjonarnym, zajęcia odbywają się w godzinach 10-16. Program kursu realizuje 48 godzin edukacyjnych.

 

Cena szkolenia: 

Koszt uczestnictwa: 1469 zł brutto

Cena zawiera:

 - materiały szkoleniowe

 - całodzienny serwis kawowy i lunch

 

formularz (doc)

 FACILITY & PROPERTY MANAGEMENT

1.Wprowadzające zagadnienia Prawne w Zarządzaniu Nieruchomościami Komercyjnymi - 8h

  • Nabycie terenu i kwestie prawne, planistyczne, opłaty.
  • Budowa.
  • Wynajmowanie powierzchni.
  • Zarządzanie umowami najmu.
  • Pozostałe elementy zarządzania.
  • Case studies

2. Facility Management – 8 h

  • Audyt dokumentacji budynkowej – przeglądy i konserwacje
  • Usługa sprzątania, usługa ochrony, odśnieżanie.
  • Regulaminy.
  • Zarządzanie mediami.
  • Case study.
  • Parkingi.
  • Ochrona środowiska.
  • Specyfikacja zakresu prac serwisowych.
  • Utrzymanie techniczne.
  • Ochrona p.poż.
  • Telekomunikacja i IT

3. Property Management – 8 h

  • Kontekst prawny, wycena
  • Rozwój majątku/nieruchomości
  • Podstawowe terminy handlowe
  • Wymagania techniczne dla najemców
  • Plany budowlane
  • Strategie bieżącego zarządzania, komercjalizacji

4. Najem i Umowa Najmu -4 h

  • Najem - podejście branżowe.
  • Elementy składowe procesu najmu.
  • Budowanie strategii najmu - elementy składowe, podejście analityczne i strategiczne.
  • Najem krótkoterminowy.
  • Strategia branżowa, ilościowy najemców w centrum handlowym – dobór jakościowy, ilościowy i przestrzenny.
  • Elementy składowe umowy najmu.
  • Elementy umowy najmu wpływające na relacje pomiędzy właścicielem a najemcą, właścicielem a zarządcą oraz zarządcą a najemcą
  • Specyfika zarządzania najmem i umowami najmu.
  • Usługi dodatkowe – IT, technika, reklama, recepcja
  • Case study.

5. Bezpieczeństwo, ubezpieczenie -4h

  • Zarządzanie operacyjne
  • Procedury kryzysowe.
  • Ewakuacja (plany ewakuacyjne).
  • BHP.
  • Zabezpieczenie zdarzeń specjalnych tj. imprezy masowe, ataki terrorystyczne
  • Rodzaje polis ubezpieczeniowych, rodzaje ryzyk i zarządzanie ryzykiem.
  • Analiza potrzeb ubezpieczeniowych i wybór programu.
  • Programy współpracy zarządcy z instytucjami porządku publicznego (z policją, strażą pożarną).

6. Księgowość i Controling – 8 h

  • Zarządzanie kontami, procedury, finansowanie
  • Przestrzeganie zapisów umów.
  • Fakturowanie czynszu i kosztów wspólnych, rozliczenie kosztów wspólnych.
  • Budżet
  • Monitorowanie wyników najemców.
  • Proces wyceny.
  • Kapitalizacja dochodów.
  • Podstawowe terminy finansowe – NPV, dyskonto, stopa zwrotu.
  • Rachunek wyników i bilans.
  • Raporty i kontrola .
  • Aspekty podatkowe.

7. Audyty – 2 h

  • Księga Dobrych Praktyk
  • Jakość zarządzania
  • Standardy
  • Audyt techniczny.
  • Audyt środowiskowy.
  • Audyt najemców.

8. Marketing i PR -6 h

  • Podstawowe metody badawcze, rodzaje badań.
  • Analiza danych wtórnych, analizy geomarketingowe
  • Badania klientów własnych, stron internetowych.
  • Budżetowanie i zarządzanie budżetem marketingowym.
  • Budowanie skutecznych relacji z najemcami.
  • Mierzenie efektów działań marketingowych
  • PR i społeczności lokalne.
  • Współpraca z mediami i umiejętności komunikacji z otoczeniem w obliczu sytuacji kryzysowej.
  • Zasady zarządzania sytuacją kryzysową.
  • Wybrane zagadnienia praktyczne.

Razem 48 godzin – 6 dni szkoleniowych 

<< Drukuj program kursu >>

 

Mariusz Majkowski expert w dziedzinie komercjalizacji centrów handlowych                                                                                                           Mariusz Majkowski jest licencjonowanym pośrednikiem w obrocie nieruchomościami (numer licencji 14133). Od 7 lat pracuje w firmie Echo Investment S.A gdzie zajmuje się komercjalizacją centrów handlowych i handlowo – rozrywkowych m.in. Galeria Echo Kielce (projekt który otrzymał prestiżową nagrodę Mapic Awards na Targach w Cannes za najlepszą rozbudowę) , Pasaż Grunwaldzki Wrocław, Galaxy Szczecin, Veneda Łomża, Amber Kalisz, Olimpia Bełchatów.
W 2007 roku ukończył Master of Science in Science and Technology Comercialization (University of Austin). W 2009 roku członek komisji przyznającej dotację unijną w ramach projektu Biznes Starter organizowanego przez Kielecki Inkubator Technologiczny.

 


Tomasz Sienkiewicz - audytor energetyczny, zawodowo zwiazany z obsługa wielkopowierzchniowych obiektów handlowych i biurowych klasy A+                                                                                                                                                          Tomasz Sienkiewiczlicencjonowany zarządca nieruchomości lic. Nr 12440, audytor energetyczny, uprawniony do sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej. Absolwent Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie. Od 1998 roku zawodowo związany z obsługą wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, i dużych obiektów biurowych klasy A+. Ponad pięć lat pełnił funkcję kierownika obiektu biurowego Rondo 1 w Warszawie gdzie brał czynny udział w certyfikacji obiektu przez instytut U.S. Green Building Council (USGBC) zakończonej uzyskaniem certyfikatu LEED Gold dla obiektów istniejących.
Obecnie zajmuje się działalnością doradczą z zakresu eksploatacji i poprawy efektywności energetycznej budynków, certyfikacją i audytem energetycznym, działalnością szkoleniową z zakresu gospodarowania nieruchomościami jak również promowaniem prawidłowej polityki eksploatacyjnej obiektów budowlanych.


Maciej Zackiewicz - doświadczony manager działający na rynku nieruchomości komercyjnych.                                                                                                 Wykładowca, analityk finansowy, specjalista w dziedzinie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi. Proaktywny i zdolny do inspirowania proaktywnym nastawieniem do działań biznesowych. Aktualnie uczestniczy w jednym z najlepszych programów MBA w regionie CEE.
Absolwent studiów magisterskich oraz podyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie student na Politechnice Warszawskiej na kierunku Executive MBA. Od 2005 do 2008 roku Specjalista ds. analizy i kosztów w firmie DTC Management Services. Obecnie od 2009 roku Dyrektor ds. Kosztów i Analiz w Grupie Centrum Development and Investments.

 


Anna Oleśniewicz -specjalista z ponad dziesiecioletnim doświadczeniem ukierunkowany na rynek nieruchomości komercyjnych
Posiada tytuł RICS, CCIM oraz licencję zarządcy nieruchomości. Specjalista z ponad dziesiecioletnim doświadczeniem ukierunkowany na rynek nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Początkowo konsultant Jones Lang LaSalle, reprezentujący właścicieli Warszawskich biurowców. Następnie Asset Menager w funduszu inwestycyjnym Heitman, gdzie zarządzała portfolio HEPP III o wartości ponad 500 mln euro. Obecnie dyrektor działu Asset Management w firmie SwedeCenter Sp. z o.o. inwestującej w nieruchomości biurowe, handlowe, mieszkaniowe oraz hotelowe w całej Polsce.

 


Maurycy Seweryn - specjalista w zakresie  kampanii wizerunkowych i PR                                                                                                                                                   Maurycy Seweryn – Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” oraz „Etykiety w biznesie” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na kierunku Dziennikarstwo i PR w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w Polsce. Komentuje mowę ciała dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl.
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego. Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB.
Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przeszedł drogę od szeregowego pracownika do stanowiska kierownika projektu, dyrektora ds. sprzedaży, dyrektora ds. public relations, wiceburmistrza Dzielnicy Ochota. Prowadził biuro prasowe byłego marszałka – p. Marka Borowskiego. Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.


Krzysztof Czerkas - Teoretyk i praktyk. Doświadczony wykładowca i szkoleniowiec.                                                                                                                   Z BRE Bankiem Hipotecznym (dawniej Rheinhyp-BRE Bank Hipoteczny S.A) związany od 2001: w latach 2001-2004 dyrektor Departamentu Kredytów Komercyjnych, później w latach 2004-2009 Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Kredytowym. Od 2009 roku członek Zarządu BRE Banku Hipotecznego SA odpowiedzialny za zarządzanie ryzykiem bankowym. W trakcie swojej kariery zawodowej współpracował m.in. z duńskim bankiem inwestycyjnym Sankt Annae Bank oraz pracował na różnych stanowiskach w Powszechnym Banku Kredytowym S.A, gdzie pełnił od 1996 do 2001 roku funkcję Dyrektora Departamentu Finansowania Projektów Inwestycyjnych. Do roku 2007 wykładowca w Wyższej Szkole Finansów, Bankowości i Zarządzania im. Kudlińskiego. Obecnie wykładowca  na studiach podyplomowych z zakresu bankowości i finansów oraz bankowości hipotecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Autor i współautor  książek: Banki inwestycyjne - nowe spojrzenie na restrukturyzację finansową i prywatyzację; Bankowość Inwestycyjna w systemie finansowym; Wnioski dla Polski oraz Project Finance w polskiej praktyce. Zastosowanie w działalności deweloperskiej; Finansowanie nieruchomości komercyjnych w Polsce. Czynniki Ryzyka i Modele Transakcji. Współautor artykułów m.in. z zakresu metodyki oceny zdolności kredytowej, finansowania projektów inwestycyjnych, finansowania nieruchomości. Publikuje w  Rzeczpospolitej, Gazecie Bankowej, Gazecie Prawnej, Prawie Bankowym, w Banku i Kredycie, Hospitality, RNW, Finansowanie Nieruchomości.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Terminy szkoleń

Termin Miejsce Cena Zapisy Formularze
od 2017-11-15
do 2017-11-24
Warszawa 1 469 zł wyślij zgłoszenie » formularz (doc) »



Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem w innym mieście, poinformuj nas o tym!

Warszawa ul. Towarowa 22

Budynek Jupiter Centrum wejście A

I zjazd 15-17.11.2017r. 

II zjazd 22-24.11.2017r. 

Godziny szkolenia:

10.00-16.00

Dla uczestników szkoleń istnieje możliwość bezpłatnego parkingu, wjazd od ul. Miedzianej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa (kliknij w lokalizację aby zobaczyć szczegóły)

Miejsce szkolenia:

Warszawa, ul. Towarowa 22

Budynek JUPITER CENTRUM wejscie A

 

*Istnieje możliwość bezpłatnego parkingu dla uczestników szkoleń